Trebalo bi da jeste, ali nije: Većina naftnih terminala u našoj zemlji izvan funkcije

Cijene goriva u gradovima USK trenutno se kreću od 2,66 KM do 3,26 KM, što znači razliku od čak 60 feninga po litri. Tako se za rezervoar od 100 litara plati više za čak 60 maraka. Prema aplikaciji Federalnog ministarstva trgovine trenutno najjeftinije gorivo je u Cazinu, a najskuplje u Bosanskom Petrovcu….

Prema direktivi Evropske Unije i donošenjem Zakona o naftnim derivatima, BiH se obavezala na posjedovanje određene količine naftnih derivata. Prema tome, država bi trebala da ima tromjesečnu zalihu, s ciljem održavanja industrije ukoliko bi došlo do određenih poremećaja u njihovoj nabavci i isporuci.

Poremećaja kao što je ovaj trenutni kada cijene goriva vrtoglavo rastu. Da je u funkciji svih pet terminala koje posjeduje BiH, pa i šest vojnih, sada ne bismo trebali razmišljati o enormnim cijenama goriva. Problem se javlja jer većina tih terminala nije u funkciji. Jedan od onih koji nisu u funkciji jeste i onaj u Bihaću. Kako nam je potvrđeno iz uprave „Operator-terminala Federacije“ uskoro bi trebali početi dugoočekivani radovi na njegovoj rekonstrukciji.

Rekonstrukcija terminala tečnih goriva u Bihaću trebala je početi 2018. godine kada su osigurana i finansijska sredstva, a od tada se početak svake godine prolongirao za narednu. Jedan od glavnih razloga odgađanja bile su žalbe učesnika u tenderskom odabiru izvođača radova, ali i neriješeni imovinsko-pravni odnosi rečeno nam je u „Operator-terminalima Federacije“. Dodaju da je uprava preduzeća u dosadašnjem periodu uradila sve procedure u rješavanju imovinsko pravnih odnosa, a najveća zapreka su bila 4 dunuma u vlasništvu ‘Žitoprerade’ koja je u stečaju. Riješen je i ovaj problem, stečajni upravitelj je dao saglasnost da se uđe u posjed imovine i da se krene sa investicijama.