SRBI MASOVNO IMAJU PROBLEM SA HOLESTEROLOM, A ŽIVE U VELIKOJ ZABLUDI! Ovu hranu NE TREBA da izbegavate, a to radite

– Moramo da naučimo da se zdravo hranimo, da čitamo dekleracije i da razlikujemo zasićene i nezasicane masti.

Nutricionista Branka Mirković objasnila je da pravilna ishrana može da pomogne kod povišenog holesterola, ali i koja su to pravila kojih moramo da se pridržavamo ukoliko želimo da budemo zdraviji.

– Moramo da naučimo da se zdravo hranimo, da čitamo dekleracije i da razlikujemo zasićene i nezasicane masti. Zasićene masnoće su štetne i njih treba izbegavati. Masnoće ne treba izbaciti iz ishrane ali koristiti hladno ceđena biljna ulja u manjim količina, izbaciti hranu koja je termički obrađena u dubokoj masnoći u fritezama, pohovana mesa, pohovane masne sireve, pohovano povrće- objašnjava Branka.

ZABLUDE

“Zabluda je da ako ne jedemo masnu hranu nećemo imati probelema sa holesterolom. Rešenje je pravilna ishrana. Moramo biti svesni ne samo koliko nego i koju masnoću jedemo. Previše ugljenih hidrata sa pogrešnim masnoćama se smatra lošom ishranom. Ljudi sa povišenim holesterolom posebno lošim, mogu uz promenu ishrane da poboljšaju svoje zdravlje. Promena načina ishrane mora da traje najmanje tri do šest meseci da se ceo lipidni status dovede do reda. Tako se može izbeci uzimanje lekova”.

Lekovi pokrivaju simtome a pravilna ishrana pomaže organizmu da ozdravi.

Postoje pravila:

1. birajte manje masna mesa, piletina, ćuretina, teletina I konjsko mesa sadrže manje masnoće

2. meki sirevi imaju manje masnoće od starih prevrelih i kačkavalja

3. masne ribe su pune omega 3 masnih kiselina i zdrave, ipak ograničite količine

4. pripremajte hranu kuvanjem na vodi, na pari ili vrućem vazduhu i dodajte ulja na kraju

5. konditorski proizvodi, čokolade, keks, torte pune su masnoća…

6. izbaciti iz ishrane hranu koja se prži, posebno u dubokoj masnoći

7. ulja ne grejati već dodavati na pripremljenu hranu